Categories
Living

Tips voor het maken van veranderingen in een gezonde levensstijl

1. Focus op veranderingen in een gezonde levensstijl

Bij gezond gewichtsbeheer gaat het er niet om jezelf calorieën te ontnemen. Overweeg wat u nog meer kunt doen om te helpen bij gewichtsbeheersing.

2. Stel realistische en haalbare doelen

Het stellen van onrealistische doelen leidt alleen maar tot teleurstelling en kan ertoe leiden dat u uw reis opgeeft.

3. Stel één doel in dat niets met gewicht te maken heeft

U kunt bijvoorbeeld in een bepaald kledingstuk passen dat in het verleden te strak was. Of misschien wilt u uw hond bijhouden als u een stevige wandeling maakt – zonder dat u in de war raakt.

4. Neem deel aan dagelijkse gestructureerde activiteiten, inclusief lichaamsbeweging

Hoe meer lichaamsbeweging deel gaat uitmaken van uw dagelijkse routine, hoe gemakkelijker het zal zijn om het voor elkaar te krijgen.

5. Maak gezond eten een dagelijkse bezigheid

Gezond eten hoeft niet saai te zijn – je maaltijden door elkaar halen is een belangrijk onderdeel van het vasthouden aan je programma.

Categories
Living

Voor mannen is fitness de sleutel tot een gezonde levensstijl

Levensstijl kan een belangrijke rol spelen bij de kans van mannen om chronische gezondheidsproblemen zoals hypertensie en obesitas te ontwikkelen of gewichtstoename te ervaren. Naast het stoppen met roken en een gezond dieet, kan fysieke activiteit helpen beschermen tegen ziekten zoals coronaire hartziekten, beroertes, sommige kankers, diabetes type 2, osteoporose en depressie.

Helaas vinden veel mannen dat een gezondere levensstijl leiden in het licht van carrière, gezin en levensdruk een uitdaging kan zijn. Tijdens deze Mannengezondheidsmaand belichten we drie strategieën die gezondheidswerkers kunnen gebruiken om mannen te helpen bij het integreren van actieve, gezonde levensstijlkeuzes in hun dagelijks leven.

1. Knijp het erin

Een goede training hoeft niet een uur te duren of plaats te vinden op de meest trendy trainingsplek. Hetzelfde voordeel van een langere periode van fysieke activiteit met matige intensiteit kan in een kortere tijd worden verkregen door de intensiteit te verhogen tot krachtig.

2. Word sociaal

Bij het reserveren van tijd voor lichaamsbeweging kan het vinden van kinderopvang een uitdaging zijn, vooral als een echtgenoot ook wil trainen. Maar het betrekken van kinderen bij het sporten kan zowel de noodzaak van extra kinderopvang elimineren als een goed voorbeeld zijn van een gezonde, actieve levensstijl.

3. Stel een doel

Aanmelden voor een evenement – een race-, fietstocht-, sportcompetitie- of fitnessklasse-pakket – kan de verantwoordelijkheid en motivatie helpen vergroten. Stel een doel in dat specifiek, meetbaar, haalbaar, redelijk en actueel is.

Categories
Living

Eenvoudige manieren om gezonde levensstijlkeuzes te maken

Als het gaat om het creëren van een gezonde levensstijl, zijn sommige aanbevelingen vrij eenvoudig, zoals regelmatig sporten en goed eten. Veel mensen weten echter niet hoeveel beweging ze moeten krijgen of welk voedsel de beste keuze is. Ze realiseren zich misschien ook niet dat er andere manieren zijn om voor je lichaam en geest te zorgen om een ​​betere algehele gezondheid te bevorderen.

Oefen regelmatig.

De American Heart Association beveelt ten minste vijf dagen per week ten minste 30 minuten activiteit met matige intensiteit aan, en dat komt omdat een actieve levensstijl u kan helpen veel meer te bereiken dan spiermassa of gewichtsverlies. Regelmatige lichaamsbeweging kan ook bijdragen aan het mentale welzijn, en zelfs zoiets eenvoudigs als een pauze of twee op het werk kan gezondheidsvoordelen opleveren.

Eet goed.

De sleutels tot een gezond dieet zijn het eten van de juiste hoeveelheid calorieën voor uw activiteitenniveau en het eten van een breed scala aan voedingsmiddelen om ervoor te zorgen dat u alle voedingsstoffen ontvangt die uw lichaam nodig heeft. Door prioriteit te geven aan geweldige smaak- en ingrediëntenrichtlijnen, zoals het minimaliseren van gehydrogeneerde oliën, transvetten en kunstmatige ingrediënten, Walgreens Nice! producten helpen het giswerk weg te nemen bij het maken van gezondere keuzes. In een poging om gezond leven te vereenvoudigen, werden de verpakking, producten en ingrediëntennormen van de lijn geüpdatet, en het aanbod omvat nu biologische en glutenvrije opties naast traditionele bakproducten en andere algemene kruidenierswaren.

Krijg genoeg slaap.

Slaap speelt een cruciale rol in een goede gezondheid en welzijn, en kan uw geestelijke gezondheid, lichamelijke gezondheid en levenskwaliteit helpen verbeteren. De National Sleep Foundation beveelt 7-9 uur per nacht aan voor volwassenen en 9-11 uur voor schoolgaande kinderen. Als je slaap ongrijpbaar vindt, probeer dan een bedtijdroutine te implementeren om signalen naar je lichaam te sturen dat het tijd is om te slapen, vermijd schermtijd vlak voordat het licht uitgaat en elimineer cafeïne na de lunch.

Omgaan met stress.

Tussen het jongleren van een carrière, familie en andere verplichtingen, is het gemakkelijk om dingen te vinden die je moet benadrukken. Praktijken zoals meditatie en yoga kunnen helpen om stress beter te beheersen. Tijd reserveren voor een favoriete hobby kan ook helpen om stress te verminderen en je te concentreren op een activiteit die je leuk vindt. Afgezien van mentale en emotionele effecten, kan stress ook uw fysieke gezondheid beïnvloeden, dus het is belangrijk om coping-mechanismen te identificeren die de algehele stress verminderen.

Wees sociaal.

Tijd maken om te socializen met vrienden en familie is een belangrijk onderdeel van een lang en gezond leven. Zelfs als je schema vol zit, probeer dan minstens één keer per week tijd te spenderen om met familie en vrienden door te brengen.

Doorbreek slechte gewoonten.

Wat voor aard ze ook hebben, probeer slechte gewoonten te doorbreken door eerst het probleem te erkennen en vervolgens de negativiteit te vervangen door alternatieven die een positievere impact op je leven hebben. Zelfs een negatieve houding kan je naar beneden halen.

Categories
Living

8 eenvoudige stappen voor een gezondere levensstijl

Let op uw gewicht

Overgewicht kan het risico op kankers zoals borst-, colon- en endometrium verhogen, evenals artrose (OA), hartaandoeningen, diabetes type 2 en oogaandoeningen zoals leeftijdsgebonden cataract. Onderzoek van de Harvard Medical School heeft ook aangetoond dat vrouwen met een hoog buikvet een lagere botmineraaldichtheid hebben.

Maak Smart Food Swaps

Dus in plaats van altijd dierlijke eiwitten te hebben, probeer dan een plantaardig eiwit zoals zwarte bonen of soja te vervangen. Wissel vleeswaren zoals vleeswaren en vette stukken rood vlees om voor mager en onbewerkt vlees, gevogelte en, beter nog, vette vis zoals zalm. Blijf bij porties van 3 ons en rond uw bord af met producten, volle granen, magere zuivelproducten en kleine hoeveelheden gezond vet, zoals olijfolie.

Verkrijg het Exercise Advantage

Lichamelijke activiteit helpt uw ​​hart en longen efficiënt te laten werken, vermindert het risico op tal van ziekten en kan de pijn verlichten. Een Cochrane Collaboration-review van 54 studies toonde bijvoorbeeld aan dat regelmatige low-impact-activiteiten zoals wandelen, fietsen, zwemmen of tai chi OA-kniepijn evenveel kunnen verlichten als medicatie.

Sta wanneer je kunt

Je zou denken dat een paar uur per week doorbrengen met fysieke activiteiten in de sportschool de oplossing is. Maar regelmatig bewegen gedurende de dag is het belangrijkste. Als u bijvoorbeeld lange tijd zit terwijl u autorijdt of tv kijkt, raden onze experts aan om korte ‘activiteitenpauzes’ te nemen.

Slaap voldoende, maar niet te veel

Het krijgen van 7 tot 8 uur slaap lijkt de goede plek te zijn, die helpt het immuunsysteem te laten neuriën en de kans op ziektes, vallen en auto-ongelukken te verkleinen.

Doorbreek slechte gewoonten

Als je rookt, probeer dan te stoppen. Dertig procent van de sterfgevallen door kanker kan worden toegeschreven aan tabak en roken kan uw hart en ademhalingssysteem schaden. Het houdt ook verband met een hoger risico op leeftijdsgebonden maculaire degeneratie en cataract.

Omgaan met stress

Als je chronisch gestrest bent, produceert je lichaam een ​​overvloed aan hormonen zoals adrenaline en cortisol, die de bloeddruk verhogen en na verloop van tijd de vaatwanden kunnen beschadigen.

Vermijd luchtverontreiniging

Kleine spikkeltjes in de lucht kunnen grote gezondheidsproblemen veroorzaken, vooral als het gaat om long- en hartaandoeningen. Onderzoek heeft luchtvervuiling al lang in verband gebracht met een hoger risico op een hartaanval bij mensen bij wie de diagnose hartaandoeningen is gesteld.

Categories
Uncategorized

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!