Categories
Beauty

Is het goed om je gezicht onder de douche te wassen?

Wie wast hun gezicht niet onder de douche, toch? Je wast je haar al, scheert je benen en poetst daar je tanden in, dus waarom zou je het gezicht ook niet wassen?

Nou … dat is misschien niet zo’n goed idee.

Ik weet wat je denkt: ik doe het al mijn hele leven; hoe kan het fout zijn? Er staat tenslotte water in de douche en water in de gootsteen, wat maakt het echt uit? Het blijkt dat er meer verschil is dan je zou denken …

Douchewater is te heet

Allereerst komt het allemaal neer op hoe heet het water is. Je geeft waarschijnlijk de voorkeur aan douchen in warm en heet water, maar dat is niet echt goed voor je huid.

Warm, niet heet

Hoewel een beetje warm water een geweldige manier is om je poriën te openen (zodat je echt diep kunt reinigen), kan te veel warmte je huid uitdrogen en haar natuurlijke oliën verwijderen.

Heet water kan de huid beschadigen

Heet water en temperaturen zullen de bloedvaten verwijden en capillair worden. Dat kan de huid rood maken en aandoeningen zoals rosacea verergeren, wat uiteindelijk leidt tot gebroken en permanent verwijde bloedvaten.

En gebruik geen body wash op je gezicht!

We hoeven dit niet echt te zeggen, maar je douchegel is GEEN gezichtswas. Gebruik niet één product voor beide taken; het zal niet goed aflopen.

Was ten minste je gezicht als laatste

Je shampoo kan er ook voor zorgen dat je uitbarst, vooral als je onder de douche je gezicht hebt gewassen voordat je je shampoo en conditioner spoelt.

Categories
Beauty

Hoe u kunt voorkomen dat uw droge handen volledig in Crypt Keeper gaan

We wassen allemaal veel onze handen – en we doen het graag, vooral gezien het grote verschil dat het voor iedereen kan maken. Het enige voorbehoud? Nou … onze handen worden droger en droger (en ze lijken steeds meer op die van een cryptehouder).

Zoals Paula’s Choice Director of Skin Care Knowledge zegt Deborah Kilgore: “Hoewel regelmatig handen wassen en het gebruik van handdesinfecterend middel effectieve manieren zijn om de hygiëne te behouden, kunnen ze de huid van vitaal vocht ontdoen.” Lees verder voor enkele van haar – en enkele van onze eigen – toptips om uw handen gehydrateerd te houden; zelfs als je ze ongeveer 100 keer per dag wast.

Breng onmiddellijk een vochtinbrengende crème aan

Houd handcrème klaar – in je tas naast je handdesinfecterend middel, bij je gootstenen, enz.

Zoek zachte zeep en handdesinfecterende middelen

Er zijn zoveel zachte zeep- en handdesinfecterende opties die je handen nog steeds brandschoon houden.

Voeg olie toe aan je handcrème / lotion

Als handen extra hydratatie nodig hebben, voeg dan een verzachtende olie toe, zoals huidverzorgingsolie of zelfs extra vierge olijfolie, aan je favoriete moisturizer.

Zoek een handcrème voor zwaar gebruik

Het is nu tijd voor de grote wapens. Als je gewone handcrème het niet snijdt, wil je misschien een extra dikke optie bekijken.

Categories
Beauty

Wat is post-inflammatoire hyperpigmentatie (en hoe kom ik er vanaf?)

Je hebt het gedaan! Je scrubde als een expert, gemaskeerd en gehydrateerd als een maniak, en uiteindelijk heb je die puistjes uiteindelijk verbannen.

Dus … wat is er met alle rode vlekken op je gezicht?

Acne is het geschenk dat helaas blijft geven. Hoewel je toewijding aan je huidverzorgingsroutine misschien van de oneffenheden af ​​is, kan acne vaak post-inflammatoire hyperpigmentatie achterlaten, die meestal verschijnt in de vorm van donkere vlekken en verkleuring. Blijf lezen voor enkele van onze favoriete tips en trucs voor een heldere huid – voor eens en altijd.

Vitamine C

Vitamine C doet wonderen voor het verhelderen van de huid en het verlichten van donkere vlekken! Het is een sterke antioxidant die de collageenproductie en huidcelvernieuwing verbetert.

Alpha-hydroxyzuren

Volgens de Amerikaanse Food and Drug Administration veroorzaken huidverzorgingsproducten die alfa-hydroxyzuren (of AHA’s) bevatten afschilfering – en door dode huidcellen te verwijderen, veroorzaken ze ook huidcelregeneratie, wat kan helpen om donkere vlekken te verlichten en te elimineren.

Retinoïden

Retinoïden (vaak retinolen genoemd) zijn verbindingen van vitamine A. Retinoïden voorkomen dat dode cellen de poriën verstoppen, stimuleren de productie van rode bloedcellen en verbeteren de collageenproductie.

Zonnescherm

Veel van de bovengenoemde producten zullen de gevoeligheid van je huid voor de zon verhogen, dus zorg ervoor dat je wat extra zonnebrandcrème gebruikt! Zonnebrandcrème beschermt niet alleen je huid tegen verbranding.

Categories
Beauty

Korte natuurlijke kapsels die er voor iedereen geweldig uitzien

Als je krullend haar hebt, is er veel druk om het super lang te laten groeien en altijd groot te houden omdat het zo mooi is. Dat is geweldig en lang haar is mooi … maar korte kapsels kunnen ook leuk zijn – en zijn vaak ook minder werk dan het hebben van deze lange krullen die langs je rug reiken (en uren duren om te ontwarren en te stylen).

Ik heb ongeveer twee maanden geleden mijn eigen haar geknipt omdat ik een verandering wilde – en ik ben dol op mijn korte haar. Het is zo bevrijdend en hoewel ik nog steeds voor mijn krullen moet zorgen zoals ik eerder deed, is het niet zo tijdrovend. Onderste regel; het is leuk en ik hou echt van hoe het eruit ziet.

Kort, gekruld ‘weer

Het mooie van een korte tijd is dat je secties of strengen kunt vingeren om het meer vorm en definitie te geven.

Asymmetrisch ‘van bob

Dit asymmetrische ‘doen

Teeny Weeny Afro (TWA)

Multi-dimensionale taps toelopende snit

Taps toelopende snit

Lang bovenop, korte achterkant en zijkanten

Je kunt nog steeds een beetje lengte behouden of je bestaande haar in een vergelijkbare stijl knippen.

Krullende bob

Deze stijl omlijst je gezicht en is geweldig voor elk evenement.

Korte vingerkrullen

Het is eenvoudig, probleemloos en helemaal niet tijdrovend: gebruik gewoon je vingers om de krullen te leggen zoals jij dat wilt.

De grote karbonade

Wil je echt iets drastisch doen? Knip het allemaal af.

Kort en glad naar beneden

Knip het kort en gebruik dan producten om een ​​natte look te krijgen.

Categories
Beauty

Lees dit Pro Hairstylist-advies voordat u uw eigen haar knipt

Kijk, ik weet dat het verleidelijk is – ja, ik heb ook een trimschaar op Amazon opgezocht. Maar celebrity-haarstylist Michelle Cleveland is hier om je van de rand te praten. Ze heeft ons allemaal gedekt met een serieus goed advies over waarom je je eigen haar niet zou moeten knippen (nee, zelfs geen kleine snee), en wat je in plaats daarvan zou moeten doen.

Wat zijn je beste tips voor het trimmen van een pony thuis?

“Mijn belangrijkste tip voor het trimmen van een pony thuis is … NIET!” waarschuwt Cleveland. “Maar als je erop staat niet te luisteren, dan zal ik dit zeggen: CUT JE BANGS DROOG, niet nat. Haar krimpt als het droogt, dus als je ze te kort afknipt als ze nat zijn … nou, je kunt maar beter je veiligheidsgordel omdoen aan als ze drogen! “

Wat is jouw advies om thuis lagen te onderhouden?

“RAADPLEEG EERST MIJN VORIGE WAARSCHUWING”, grapt Cleveland half. Maar omdat ze weet dat niet iedereen naar haar waarschuwing zal luisteren, legt ze uit: ‘Het knippen van je eigen lagen is buitengewoon lastig. Voor een professionele stylist gaat het om spanning, overdirectie en verhoging van het haar.’

Kunnen we iets doen als we een fout maken tijdens het trimmen?

‘Eerlijk gezegd, als het eenmaal weg is … is het weg’, zegt Cleveland. ‘Er is geen magische oplossing voor dit probleem, dus als je jezelf in deze hachelijke situatie bevindt, is je beste verdedigingslinie het te verbergen totdat het teruggroeit.’ ‘Als pony zou ik willen voorstellen om ze vast te zetten met clips, haarspeldjes en hoofdbanden.

Categories
Beauty

Hydraterende handmaskers om die arme poten te verwennen

Het hebben van een goede handcrème in je schoonheidsarsenaal is net zo essentieel als een naadloze foundation of een niet-kalkachtig, niet-vettig zonnescherm (ze bestaan!). Als het gaat om het verzorgen van onze hardwerkende, constant gescrubde handen, kunnen ze soms wat extra voeding en TLC gebruiken – en dat is wanneer een handmasker een goede optie kan zijn.

Net als onze favoriete gezichtsmaskers, omvatten handmaskers het bedekken van onze droge, geschubde vingers en handpalmen in een serum doordrenkte essentie voor grote hydratatie. Handmaskers hebben echter de vorm van handschoenen en wanten in plaats van lastige lakens.

Gebruik een handmasker wanneer je handcrème een boost nodig heeft, wanneer je wanten niet het gevoel hebben dat ze bestand zijn tegen een nieuwe grondige wasbeurt of wanneer je wat zelfverzorging wilt oefenen. Multitasken en gebruik een gezichtsmasker tegelijk met uw handmasker. Zorg ervoor dat je eerst je gezicht aanbrengt!

Klik vooruit om de voedende handmaskers te zien die hydrateren en aanvullen.

Categories
Living

Planning voor gezond leven

Goede voeding, lichaamsbeweging en ander gezond gedrag kunnen uw lichaam helpen genezen. Een goed plan voor gezond leven kan uw kwaliteit van leven verbeteren. Het kan ook het risico op toekomstige ziekten zoals andere vormen van kanker en hartaandoeningen verlagen. Vraag uw zorgteam naar uw specifieke risicofactoren, zodat u weet welke dingen u moet vermijden.

Werk samen met uw zorgteam om een ​​plan voor een gezonde levensstijl te ontwikkelen. Overweeg je hele medische geschiedenis. Voeg eventuele nieuwe doelen toe die je jezelf hebt gesteld. Een gezonde levensstijl kan nuttig zijn bij het aanpakken van problemen zoals:

Zwakheid.

Verlies van evenwicht.

Vermoeidheid.

Stijve spieren en gewrichten.

Gewichtsverlies of gewichtstoename.

Problemen met slapen.

Rusteloosheid.

Neem enkele van deze gezonde gedragingen op in uw levensstijl.

Fysieke activiteiten

Ademhalingsoefeningen.

Wandelen, hardlopen of fietsen.

Tuinieren en buiten werken.

Activiteiten die u leuk vindt, zoals zwemmen.

Dans- of bewegingslessen.

Yoga, tai chi of andere soorten rekoefeningen.

Een plan voor gezond leven kan u helpen om gezond gedrag onderdeel van uw leven te maken. Begin met dingen die je leuk vindt. Breid uw inspanningen in de loop van de tijd uit. Het kan ook geruststellend zijn te weten dat u doet wat u kunt om uw risico op kanker en andere gezondheidsproblemen te verminderen.

Categories
Living

Vijf tips voor een gezonde levensstijl

Ontvang regelmatig controles. Deze zijn belangrijk, zelfs als u zich gezond voelt. Ze helpen vroegtijdig problemen op te lossen, wanneer ze meestal het gemakkelijkst te behandelen zijn. Het is altijd een goed idee om uw medicijnen door te nemen met uw zorgverlener en apotheker.

Oefening. Probeer de meeste dagen per week minimaal 30 minuten te oefenen. Oefening is goed voor je hart en verbetert de kracht en balans.

Stop met tabak. Mensen die tabak gebruiken (inclusief rookloze tabak) hebben een hoger risico op hartaanvallen, beroertes, longaandoeningen en keel- en mondkanker. Als u een tabaksgebruiker bent, is stoppen met roken het belangrijkste dat u nu kunt doen om uw gezondheid te verbeteren.

Beperk alcohol en vermijd drugs. Maak slimme keuzes en leef een gezonder leven.

Eet gezond eten. Voeg fruit, groenten en volle granen toe aan uw maaltijden. Drink water en vermijd suikerhoudende dranken.

Categories
Living

Een levensstijl veranderen

Hoe begin ik met een gezonde levensstijl?

Overgaan op een gezonde levensstijl is een veelvoorkomend doel, maar waar moet je eigenlijk beginnen? Nadat u hebt besloten dat u een wijziging wilt aanbrengen, is de volgende stap om te geloven dat u het daadwerkelijk kunt doen en een plan kunt bedenken.

Hoe kan ik mijn ongezonde levensstijl veranderen?

Identificeer de slechte of ongezonde gewoonten in je leven die je wilt veranderen. Bedenk dan voor elke gewoonte de reden waarom je wilt veranderen. Misschien is het voor je eigen mentale welzijn of kun je spelen met je kleinkinderen.

Houd uzelf verantwoordelijk voor het maken van die wijzigingen.

Geef anderen niet de schuld of een gebrek aan tijd om je slechte gewoonten niet te kunnen veranderen. Net zoals je een geliefde verantwoordelijk zou houden als hij een belofte zou doen, doe een belofte aan jezelf.

Verwijder de negatieve triggers in je leven.

Als sociale media je een slecht gevoel geven over jezelf, verwijder dan het account. Als het drinken van alcohol je doet verlangen naar een sigaret, neem dan een pauze van alcohol.

Geloof dat je kunt veranderen.

De helft van de strijd om succes te vinden, is tegen jezelf zeggen dat je iets kunt doen. Negeer je negatieve zelfpraat en vervang deze door een visualisatie van je succes in de veranderingen die je wilt maken.

Weet dat het tijd kost en dat u mogelijk tegenslagen heeft.

Veranderen is niet eenvoudig en er kunnen dagen zijn dat je faalt. In plaats van die mislukking te laten winnen, blijf gewoon hard werken.

Maak een plan met doelen en zet babystapjes.

Net zoals je een schema hebt dat je op het werk of thuis moet volgen met bepaalde taken die je moet voltooien. Je nieuwe gezonde levensstijl moet ook taken en een plan hebben om te volgen.

Categories
Living

Dingen die u moet overwegen voor een gezonde levensstijl

ALS DE MEESTE ONS aan gezondheid denken, denken we aan gewicht, dus de focus ligt op het gewicht dat we moeten verliezen om gezond te zijn. De gebruikelijke methode om dit te doen is: dieet en lichaamsbeweging. Rechtsaf? Soort van. Hoewel dit uiteraard de belangrijkste factoren zijn om gezond te zijn, zijn er nog vele andere die u moet overwegen om een ​​evenwichtige en gezonde levensstijl te hebben.

Slaap

Niet alle slaap is gelijk gemaakt. Zelfs als je 8 uur per dag krijgt (waarschijnlijk niet – de gemiddelde Amerikaan slaapt minder dan 7 uur per dag), als je niet op het juiste moment slaapt, geef je je lichaam niet de beste kans om te herstellen en vernieuwt zichzelf (vooral belangrijk als je die spieren traint en traint).

Gifstoffen

We hebben zowel biologische gifstoffen (zoals wanneer we ziek zijn) als milieutoxines (de lijst is te lang) in ons lichaam. Ons lichaam werkt om ze kwijt te raken door ons zweet, ademhaling en lichaamsafval. Als we niet ontgiften – door zweten, massage, voeding, goed ademen, enz. – krijgen we vergrote en geconcentreerde vetcellen.

Eetgewoontes

Ik heb het niet over het bereiken van een appel in plaats van de zak Doritos, hoewel dat belangrijk is. Zelfs als u al een relatief gezond dieet eet, zijn er nog andere belangrijke factoren waarmee u rekening moet houden, zoals wanneer u eet, hoe u eet en hoe vaak u eet.

Spanning

Als mens hebben we allemaal fysieke, mentale, emotionele en spirituele behoeften. Als je je alleen richt op voeding en lichaamsbeweging (fysiek) om gezond te zijn en de andere drie elementen in je leven negeert, dan saboteer je effectief je inspanningen.

Body feedback

Luisteren naar ons lichaam is cruciaal tijdens het sporten. De streefhartslag, zoals te zien op fitnessapparatuur, geeft geen nauwkeurig beeld, omdat deze alleen is gebaseerd op leeftijd (220 min uw leeftijd in jaren), waarbij andere factoren zoals geslacht, levensstijl en fitnessniveau worden genegeerd.

Doelstelling

Als je meerdere doelen of gewoontes hebt die je probeert te veranderen, geef er dan prioriteit aan. Concentreer je op een of twee max tegelijk totdat ze op de automatische piloot staan ​​en ga dan verder met de volgende.