Categories
Living

8 eenvoudige stappen voor een gezondere levensstijl

Let op uw gewicht

Overgewicht kan het risico op kankers zoals borst-, colon- en endometrium verhogen, evenals artrose (OA), hartaandoeningen, diabetes type 2 en oogaandoeningen zoals leeftijdsgebonden cataract. Onderzoek van de Harvard Medical School heeft ook aangetoond dat vrouwen met een hoog buikvet een lagere botmineraaldichtheid hebben.

Maak Smart Food Swaps

Dus in plaats van altijd dierlijke eiwitten te hebben, probeer dan een plantaardig eiwit zoals zwarte bonen of soja te vervangen. Wissel vleeswaren zoals vleeswaren en vette stukken rood vlees om voor mager en onbewerkt vlees, gevogelte en, beter nog, vette vis zoals zalm. Blijf bij porties van 3 ons en rond uw bord af met producten, volle granen, magere zuivelproducten en kleine hoeveelheden gezond vet, zoals olijfolie.

Verkrijg het Exercise Advantage

Lichamelijke activiteit helpt uw ​​hart en longen efficiënt te laten werken, vermindert het risico op tal van ziekten en kan de pijn verlichten. Een Cochrane Collaboration-review van 54 studies toonde bijvoorbeeld aan dat regelmatige low-impact-activiteiten zoals wandelen, fietsen, zwemmen of tai chi OA-kniepijn evenveel kunnen verlichten als medicatie.

Sta wanneer je kunt

Je zou denken dat een paar uur per week doorbrengen met fysieke activiteiten in de sportschool de oplossing is. Maar regelmatig bewegen gedurende de dag is het belangrijkste. Als u bijvoorbeeld lange tijd zit terwijl u autorijdt of tv kijkt, raden onze experts aan om korte ‘activiteitenpauzes’ te nemen.

Slaap voldoende, maar niet te veel

Het krijgen van 7 tot 8 uur slaap lijkt de goede plek te zijn, die helpt het immuunsysteem te laten neuriën en de kans op ziektes, vallen en auto-ongelukken te verkleinen.

Doorbreek slechte gewoonten

Als je rookt, probeer dan te stoppen. Dertig procent van de sterfgevallen door kanker kan worden toegeschreven aan tabak en roken kan uw hart en ademhalingssysteem schaden. Het houdt ook verband met een hoger risico op leeftijdsgebonden maculaire degeneratie en cataract.

Omgaan met stress

Als je chronisch gestrest bent, produceert je lichaam een ​​overvloed aan hormonen zoals adrenaline en cortisol, die de bloeddruk verhogen en na verloop van tijd de vaatwanden kunnen beschadigen.

Vermijd luchtverontreiniging

Kleine spikkeltjes in de lucht kunnen grote gezondheidsproblemen veroorzaken, vooral als het gaat om long- en hartaandoeningen. Onderzoek heeft luchtvervuiling al lang in verband gebracht met een hoger risico op een hartaanval bij mensen bij wie de diagnose hartaandoeningen is gesteld.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *