Categories
Living

Voor mannen is fitness de sleutel tot een gezonde levensstijl

Levensstijl kan een belangrijke rol spelen bij de kans van mannen om chronische gezondheidsproblemen zoals hypertensie en obesitas te ontwikkelen of gewichtstoename te ervaren. Naast het stoppen met roken en een gezond dieet, kan fysieke activiteit helpen beschermen tegen ziekten zoals coronaire hartziekten, beroertes, sommige kankers, diabetes type 2, osteoporose en depressie.

Helaas vinden veel mannen dat een gezondere levensstijl leiden in het licht van carrière, gezin en levensdruk een uitdaging kan zijn. Tijdens deze Mannengezondheidsmaand belichten we drie strategieën die gezondheidswerkers kunnen gebruiken om mannen te helpen bij het integreren van actieve, gezonde levensstijlkeuzes in hun dagelijks leven.

1. Knijp het erin

Een goede training hoeft niet een uur te duren of plaats te vinden op de meest trendy trainingsplek. Hetzelfde voordeel van een langere periode van fysieke activiteit met matige intensiteit kan in een kortere tijd worden verkregen door de intensiteit te verhogen tot krachtig.

2. Word sociaal

Bij het reserveren van tijd voor lichaamsbeweging kan het vinden van kinderopvang een uitdaging zijn, vooral als een echtgenoot ook wil trainen. Maar het betrekken van kinderen bij het sporten kan zowel de noodzaak van extra kinderopvang elimineren als een goed voorbeeld zijn van een gezonde, actieve levensstijl.

3. Stel een doel

Aanmelden voor een evenement – een race-, fietstocht-, sportcompetitie- of fitnessklasse-pakket – kan de verantwoordelijkheid en motivatie helpen vergroten. Stel een doel in dat specifiek, meetbaar, haalbaar, redelijk en actueel is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *